✿♥ Bersama Selamanya♥✿

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

✿♥ Jom Join Blog Niey ♥✿

** Disebalik nama Farisha Arianna **

Nama yang sepatutnya yang aku pilih ialah Farisha Arianna...but dalam buku sebutannya "Farisa Arina'' yang bermaksud ~~~ Farisha Arianna = Pengemudi mahir.

Tapi sebutannyer x berapa sedap...so terciptalah Farisha Arianna...n name Icha pown gabungan dari nama mama Icha, Farahanna n Ahmad Rizal...

F = Farahanna nama mama
A = Ahmad Rizal nama papa
R = Rajin
I = Icha panggilan keluarga
S = Solehah, InsyaAllah
H = Honest in Life
A = Anak yang taat pada mama dan papa, InsyaAllah....

ARIANNA = gabungan nama dari
A R I = Ahmad Rizal
A N N A = Farahanna
**** kU syUKurI aTAs niKMatmu YA ALLAh kEraNa seTIaP impiAnku untUK hidUP berSama orANg yaNG amAT kucinTA terMAkbuL juA..kiNi hidUPku LebIH leNGkap keRanA dIKurNiaKAn peRmaTA haTI kaMI yaNg kaMI imPikaN..dAn seMOga BuaH CintA kAmi niey DapAt memBAhaGIaKan kaMi...dAn SemOGa kaSIh sAYAng yaNG kAmI biNA inI aKAn kEkaL hIngGa aKHir HayAT kamI****

AMIN YA ROBALALAMIN


Thursday, July 23, 2009

pengalamanku........


bila aku baca majalah tentang pengalamn wanita semasa mengandung kat dalam majalah Pa&Ma..tingat aku masa aku pregnant dulu...

** Pengalamanku**..
Bila aku di sahkan mengandung adalah paling indah dalam hidup aku...
aku x datang period dalam 10 hari, masa tu akhir bulan 7 2008,
aku plak demam masa tu...lama aku demam..
dalam seminggu,period lak x datang2...
aku naik risau jugak...dan aku x terfikir pun aku ngandung...
yang aku tahu period aku kekadang datang awal..
kekadang cepat...aku demam dalam seminggu, B ajak gi klinik Jinjang...
cek...mana tahu aku demam teruk ker...dah sampai kat Klinik
Jinjang, doktor cek...demam biasa jerk...pas habis cek..
aku tanya misi kat situ..."cam ner nak cek mengandung...kat sini boleh ker???...
aku pun 1, dah tahu kena beli pregnancy test..aku gi tanya lagi...
B lah yang paksa aku tanya...misi tu pun cakaplah...
" u kena beli pregnancy test,
kalau positif u boleh datang sini, buat check up setiap bulan"...
senang hati aku dah dapat information...ape lagi,pas
balik dari klinik...B yang berkobar2 suh beli
Pregnancy test...B suh beli yang mahal sikit...aku ambik, B bayar...
pastu aku gi rumah mama aku...aku buatlah test...
mula2 nak buat tu,berdebar2..takut x positif,
penyakit lain plak muncul......mula2, aku kencing n then letak kat
pregnancy test tu...nasiblah kencing aku x bau petai...sebab aku memang
x makan petai...hehehehe..bila air tu berjalan ke garisan
pertama 2 lama jugak..aku takut gak,aku biorkan dulu..
pastu dah 5 min...aku tengok...dah sampai ke garisan ke 2...
seronok x terkira aku bila dapat tahu positif...syukur panjang sangat aku...
aku dengan tergopoh gapah n sama maksudnya dengan gelojoh..
aku terus bagitahu B...B senyum manis...x pernah aku tengok
B senyum cam tu...dah bagitahu B aku terus bagitahu mama...
mama pun hepi sebab mama bakal dapat 2 orang cucu...
anak kakak aku n anak aku...dengan x sempat aku nak
bagitahu abah...mama dah bagitahu abah dulu..
excited betul mama aku dapat tahu aku mengandung...
pastu 1 family aku tahu yang aku mengandung...
patutulah aku demam sampai seminggu..rupanya tu tanda aku mengandung....
syukur sangat2...B dah tahu aku mengandung...
dia betul2 jaga aku..apalagi awal2 mengandung sam,pailah bersalin...skang lagi jga betul2..hehehehe...
aku x puas hati dengan usia kandungan aku ni..
aku ajak B gi klinik swasta..nak tahu berapa lama aku dah
mengandung...doctor cek...aku di sahkan mengandung lagi sehari
cukup 6 minggu...jadi aku dah mengandung sebulan 2 minggu masa tu..sepanjang tempoh aku pregnant memang aku alah teruk masa bulan ke2 n ke3...makan jerk muntah...sampaikan aku penah muntah tepi jalan atas motor...sampai termuntah kat kasut B...memang terasa malu n buruk sangat...tapi nak wat camner...dah alahan mengandung..naseblah B faham...bila tingat balik rasa klaka lak..n aku suka sangat merajuk...sampaikan B pun malas dah nak layan rajuk aku...kekadang sampai aku leh nangis...klaka tol..skang dah x leh ngada2 sangat ngan B...bab dah ada anak...huhuhu...malu ngan anak nanti...n aku bersyukur sangat2 kepada Allah yang Maha Esa kurniakan aku anak yang comel,sempurna dan sihat...hidup aku dah betul2 lengkap...

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online